Rekryterings- och bemanningsansvarig inom Personlig assistans

Vill du vara med från början i Bambis nystartade rekryterings- och bemanningsteam? Vi söker dig som har lätt för att skapa goda relationer då du dels kommer vara ansiktet utåt i rekryteringsprocesserna och dels kommer vara en nyckelperson i vår löpande bemanning.


Bambi är en väl ansedd utförare med flera olika LSS-verksamheter i Stockholm. Med nästan 30 års erfarenhet är vi idag en av Sveriges äldsta verksamheter inom LSS området. Bambi har en väldigt stark och levande värdegrund där visionen "trygghet att våga" är en viktig del för att skapa bästa möjliga förutsättningar för både huvudpersoner och medarbetare. Vi är stolta över att vara ett idéburet brukarkooperativ där huvudpersonerna och deras familjer styr verksamheten. Bambi har ett tydligt fokus på kvalité och särskiljer sig med tex extra långa inskolningstider för assistenter, gedigna skräddarsydda utbildningar samt möjlighet till handledning för all vår personal. Som kooperativ återinvesteras all vinst i det som utvecklar och kommer våra huvudpersoner tillgodo. Vill du ha förmånen att bli en av oss?

Arbetet som bemanning- och rekryteringsansvarig i vårt team innebär att du ansvarar för rekrytering och bemanning på uppdrag av våra verksamheter, störst vikt i denna utannonserade tjänst kommer ligga på att ge stöd till insatsen personlig assistans. Du kommer arbeta i ett team om två, där ni dagligen arbetar nära varandra, vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga.

Du behöver gilla att stundvis arbeta i högt tempo och kunna hantera att din plan för dagen kan ändras. Du behöver vara flexibel, lyhörd och noggrann. Det är oerhört viktigt att du är prestigelös och har en förmåga att skapa tillit då din tjänst innebär många nära kontakter med våra medarbetare.

I tjänsten ingår att ansvara för:
- Rekrytering av ny personal, med störst fokus personliga assistenter
- Schemaplanering för våra "flexistenter"
- Sjukbemanning vid oplanerad frånvaro tre dagar per vecka
- Löpande utveckling av Bambis rekryteringsprocess
 
Du kommer ansvara för vår sjuktelefon tre dagar per vecka (måndagar, onsdagar och fredagar), och det är då viktigt att du kan ha jourtid mellan kl. 06.00 och 08.00 dessa dagar. Sjukbemanning sker parallellt med övriga uppgifter under dagen, vilket innebär att du behöver tycka om att vara flexibel i din arbetsvardag.

I rekryteringsprocessen arbetar du på uppdrag av våra assistanskonsulter, som är ansvariga för våra assistansuppdrag. Annonsering, gallring och intervjuer är centrala delar i vår rekryteringsprocess. För att kunna hitta rätt kandidater är det viktigt att du kan skapa förståelse för vad varje enskilt uppdrag och huvudperson behöver. Som ansvarig för kandidatupplevelsen är du företagets ansikte utåt, vilket innebär att du behöver vara professionell i ditt bemötande och ha ett serviceinriktat arbetssätt.

I och med att Bambi är en liten organisation behöver alla på kansliet hjälpas åt mellan verksamheterna. Det förutsätter att även du är villig att hjälpa till med andra uppgifter vid behov. Vi jobbar alla med våra huvudpersoners bästa för ögonen vilket underlättar arbetet och bidrar till en varm och familjär arbetsmiljö.

Meriterande är erfarenhet av rekrytering och bemanning/schemaläggning, även om du arbetat tidigare inom LSS (i synnerhet inom personlig assistans).
 
Vi kommer att lägga störst vikt på personlig lämplighet. I din ansökan så är det därför bra om du sätter ord på dina tankar och känslor kring vår värdegrund som du kan läsa om på vår hemsida: https://bambi.se/om-bambi/vaerdegrund/

Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt slutdatum om vi känner att vi hittar rätt person för uppdraget då vi önskar att tillsätta tjänsten omgående.

Ansökan