Uppdrags- och personalansvarig "Assistanskonsult" inom personlig assistans heltidsvikariat

Bambi är en väl ansedd utförare med flera olika LSS-verksamheter i Stockholm. Med nästan 30 års erfarenhet är vi idag en av Sveriges äldsta verksamheter inom LSS området. Bambi har en väldigt stark och levande värdegrund där visionen "trygghet att våga" är en viktig del för att skapa bästa möjliga förutsättningar för både huvudpersoner och medarbetare. Vi är stolta över att vara ett idéburet brukarkooperativ där huvudpersonerna och deras familjer styr verksamheten. Bambi har ett tydligt fokus på kvalité och särskiljer sig med tex extra långa inskolningstider för assistenter, gedigna skräddarsydda utbildningar samt möjlighet till handledning för all vår personal. Som kooperativ återinvesteras all vinst i det som utvecklar och kommer våra huvudpersoner tillgodo. Vill du ha förmånen att bli en av oss?

Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp som ansvarar för insatsen personlig assistans på Bambis kansli på Söder Mälarstrand. Ni ansvarar för egna assistansuppdrag men arbetar nära varandra och täcker upp för varandra vid behov. Att arbeta som assistanskonsult hos oss innebär att du både arbetsleder personliga assistenter i flera arbetsgrupper samt administrerar assistansuppdragen på distans.
I tjänsten ingår bl a att bemanna, lägga scheman, dokumentera, hantera personalärenden, hålla personalmöten och medarbetarsamtal. Du kommer även ha nära kontakt med våra huvudpersoner och deras anhöriga både i dagliga ärenden och uppföljning av insatsen.

Vi söker dig som är strukturerad administrativt och som har lätt för att skapa goda relationer. Du behöver gilla att stundvis arbeta i högt tempo och kunna hantera att din plan för dagen kan ändras. Du behöver vara flexibel, lyhörd och noggrann. Det är oerhört viktigt att du är prestigelös och har en förmåga att skapa tillit då din tjänst innebär många nära kontakter med såväl våra huvudpersoner, deras anhöriga som våra medarbetare.
 
I och med att Bambi är en liten organisation behöver alla på kansliet hjälpas åt mellan verksamheterna. Det förutsätter att även du är villig att hjälpa till med andra uppgifter vid behov. Vi jobbar alla med våra huvudpersoners bästa för ögonen vilket underlättar arbetet och bidrar till en varm och familjär arbetsmiljö.

Erfarenhet av personlig assistans är ett krav för att söka tjänsten. Du behöver ha en relevant högskoleutbildning alt. lång tillämplig erfarenhet av liknande arbete. Erfarenhet av schemaläggning och ledarskap på distans behövs för tjänsten. 
 
Vi kommer att lägga störst vikt vid personlig lämplighet. I din ansökan behöver du sätta ord på dina tankar och känslor kring vår värdegrund som du kan läsa om på vår hemsida.  
 
Vikariat, med start enligt överenskommelsen och t.o.m. 2024-08-31, med stor chans till förlängning.
100% mån-fre kl 08:00-16:00. Kontorstider med möjlighet till viss flexibilitet. Möten på kvällstid förekommer.
 
Intervjuer kommer att ske löpande tills tjänsten är tillsatt.
 
Om du blir nyfiken på hur vi jobbar i praktiken så gå in på vår hemsida www.bambi.se för mer info om företaget eller kontakta Caroline Andersson tf.VD för Bambi ekonomisk förening på tel.073 522 88 35.
 
Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan.


Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljning av rekryteringstjänsterUpp

Ansökan