Strukturerad arbetsledare sökes till idéburen verksamhet

Bambi ekonomisk förening är ett brukarkooperativ som sedan 1992 är specialiserade på verksamheter för barn, ungdomar och vuxna med omfattande funktionsnedsättningar. Idag kan vi erbjuda en unik kombination av tjänster och verksamheter, alla särskilt anpassade för just den här målgruppen. Kooperativet har utvecklats till ett modernt företag som administrerar personlig assistans och driver LSS-verksamheter. Företaget drivs inte primärt utifrån vinstintresse utan för att vi vill kunna erbjuda personligt utformat stöd och service till människor med omfattande funktionsnedsättningar och ett givande arbete och goda arbetsvillkor för våra medarbetare.


Vill du göra skillnad för personer med funktionsnedsättningar och deras familj i en organisation som värdesätter sina medarbetare? 
Bambis vision ?Trygghet att våga? har på ett tydligt sätt präglat verksamheten sedan starten 1992. Verksamheten vilar på en värdegrund som du behöver gilla och bidra till. Bambi är ett brukarkooperativt där kvalitet alltid sätts i första rummet och verksamhetens vinst återinvesteras i organisationen.
Vi söker dig som är en strukturerad administratör och som har lätt för att skapa goda relationer. Du behöver gilla att stundvis arbeta i högt tempo och kunna hantera att din plan för dagen kan ändras. Du behöver vara flexibel, lyhörd och noggrann. Det är oerhört viktigt att du är prestigelös och har en förmåga att skapa tillit då din tjänst innehåller många nära kontakter med såväl våra huvudpersoner, deras anhöriga samt våra medarbetare. 
  
Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp som ansvarar för insatsen personlig assistans på Bambis kansli på Söder Mälarstrand. Ni ansvarar för egna assistansuppdrag men arbetar nära varandra och täcker upp för varandra vid behov. Att arbeta som assistanskonsult hos oss innebär att du administrerar men också att du har personalansvar och arbetsleder assistenter på distans.
I tjänsten ingår bl.a. att bemanna, lägga scheman, dokumentera, hantera personalärenden, hålla personalmöten och medarbetarsamtal. Du kommer även ha nära kontakt med våra huvudpersoner och deras anhöriga både i dagliga ärenden och uppföljning av insatsen. 
  
I och med att Bambi är en liten organisation behöver alla på kansliet hjälpas åt mellan olika verksamheter. Det innebär att du förutom arbetet inom den personliga assistansen får extra ansvar för vissa stödfunktioner. Vi jobbar alla med våra huvudpersoners bästa för ögonen vilket ger en gemensam plattform och som bidrar till en varm och familjär arbetsmiljö. 

Du behöver ha en relevant högskoleutbildning alt. lång tillämpad erfarenhet. Erfarenhet av schemaläggning och arbetsledning behövs för tjänsten. Meriterande är att du har erfarenhet av arbete inom LSS och då gärna med personlig assistans.
  
Vi kommer att lägga till störst vikt vid personlig lämplighet. 
  
Tillsvidare, provanställning 6mån tillämpas. 100%. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. 
Kontorstider med möjlighet till viss flexibilitet. Ibland förekommer möten kvällstid. 
  
Intervjuer kommer att ske löpande tills tjänsten är tillsatt. 
  
Om du blir nyfiken på hur vi jobbar i praktiken så går in på vår hemsida www.bambi.se för mer info om företaget eller kontakta verksamhetschef Therese Westman tel. 073 522 88 02 eller vår VD Erik Hagberg tfn 073 340 51 43. 
  
Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan. 


Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljning av rekryteringstjänster

Ansökan